L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha presentat els sis projectes catalans al VII Premi Europeu de la Prevenció de Residus, que es donarà a conèixer el pròxim mes de mes de maig a Brussel·les. La selecció s’ha fet tenint en compte la relació de les activitats amb els eixos de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, celebrada el novembre passat, l’originalitat de la proposta, el seu caràcter innovador, l’adaptabilitat a d’altres contextos regionals o locals, la mobilització del públic objectiu i la durada.

La VII Setmana Europea de la Prevenció de Residus es va dur a terme en 33 regions, gràcies a la participació de 39 organitzadors, i es van realitzar 12.035 activitats arreu d’Europa, 926 de les quals, a Catalunya.

La nostra escola es troba entre els 6 finalistes amb l’activitat “Substituir el tovalló de paper pel tovalló de roba”, per sensibilitzar a la comunitat educativa de cara a prevenir la generació de tovallons de paper al menjador.

El diari L’Independent de Gràcia també es fa ressó de la noticia en l’edició del dia 11 de Febrer. Podeu accedir a l’edició digital del diari fent CLICK AQUÍ, o bé descarregar el document PDF seguint aquest link:  Farigola – Sostenible

El premi es donarà a coneixer el proper 11 de Maig a Brussel.les, on un jurat format per personalitats del sector mediambiental reconegudes en l’àmbit europeu com per professionals de l’àmbit de la prevenció de residus escullirà els guanyador a nivell europeu en 6 categories: Administració/autoritat pública,  Associació/ONG, Empresa/indústria, Entitat educativa, Ciutadà i Altres.

La resta de candidats al premi presentats per l’Agéncia de Residus són

• Administracions: L’Ajuntament de Tiana, amb la candidatura “A Tiana, reduïm residus”, pel conjunt d’accions orientades a promoure la desmaterialització i prevenció de residus en diferents sectors i públics en el marc del seu Pla Local de Prevenció.
  • Associacions: ONG Nutrició Sense Fronteres, amb el projecte “Barcelona comparteix el menjar”, que estableix un circuit de recollida dels recursos alimentaris cuinats recuperats de 15 hotels i 17 empreses alimentàries de l’Àrea Metropolitana de Barcelona per a 16 entitats de distribució d’aliments a persones en situació de risc d’exclusió social abans de malbaratar-los.
  • Empresa: Càtering Campos Estela, amb el projecte “Vespa & Vispa”, per fomentar la desmaterialització amb l’ús de bicicletes fetes amb peces reutilitzades procedents d’altres en desús i per promoure la mobilitat sostenible entre els infants.
  • Ciutadans: Mar Gargallo, amb l’acció altruista “Give Box Barcelona”, d’expositors dissenyats i fabricats amb criteris d’ecodisseny per promoure i allargar la vida útil d’objectes quotidians.
  • Altres: Fira Internacional de Barcelona, per la gestió de l’“Smart City Expo World Congress, towards 0 waste”, amb l’estratègia integral centrada a reduir la generació de residus, promoure la desmaterialització, la reutilització i la recollida selectiva de tots els elements emprats.
By | 2017-05-18T20:36:15+00:00 febrer 4th, 2016|Sense categoria|Comentaris tancats a L’Escola entre els 6 finalistes als VII Premi Europeu de la Prevenció de Residus