AMPA "La Farigola de Vallcarca" Tel. 93 213 88 02|ampafarigola@ampafarigola.cat

Vine el 13 de maig a manifestar-te en defensa del barri

Us convidem a formar part de la manifestació veïnal unitària per defensar el nostre barri que tindrà lloc el proper dissabte, 13 de MAIG, a les 11:00 h per defensar un model de barri amb el que tots estem d’acord. (Punt de trobada. Pl. Lessesps- davant de la Biblioteca Jaume Fuster. Inici: C/ Ballester amb Av Vallcarca ( Casita Blanca), recorregut per tram Av. Vallcarca fins a carrer Argentera, carrer Argentera fins al final, i lectura manifest).

Volem defensar un barri sostenible, socialment just, verd, amb comerç de proximitat, amb espais públics per a tothom, on tothom si senti còmode i a gust. Un barri on puguin jugar i créixer els nostres fills i filles, un barri amable on els nostres nets i netes i els nostres avis i avies puguin passejar, i també amb equipaments. Un barri com el que havia sigut abans Vallcarca. Un barri encara millor del que havia sigut.

Venim de lluny. Tots hem pogut presenciar la destrucció progressiva i brutal del barri de  Vallcarca al llarg dels darrers anys donant pas a un paisatge inhòspit de solars i abandó. Un procés devastador que va obrir moltes ferides. Fins i tot el consistori, el d’ara i el d’abans, van veure clarament la necessitat, la urgència de revertir la situació i de compensar el greuge esdevingut.  Ja fa molt de temps que les  diferents entitats i associacions hem anat reunint-nos, procurant arribar a consensos, teixint complicitats, per construir un model de barri per tots.

El novembre de 2014 es van realitzar unes jornades de treball organitzades per l’Ajuntament sota el nom “el barri que volem”. Tots hi vàrem participar i es va poder consensuar un model de barri. La Vallcarca que tots volem.

I a partir d’aleshores tots ens vàrem posar a treballar amb l’ Ajuntament  per garantir aquest model de barri consensuat. D’aquí la recuperació de Can Carol, el Consolat Danés, el futur parc dels arabescos, per posar alguns exemples.

Malauradament però l’Ajuntament (ens diuen que ja  no poden fer res més) va concedir recentment la llicència que permet que el constructor Nuñez i Navarro edifiqui al bell mig del nucli antic de Vallcarca, amb una tipologia constructiva que passa per alt tots els consensos i tot el treball fet per les entitats fins al moment. Que no respecta ni la tipologia, ni les alçades, ni  es per res el model que els veïns i veïnes defensem.

Per això estem avui aquí. Per recordar que Barcelona no està en venda. Que Vallcarca no està en venda. I que defensarem fins a les últimes conseqüències la Vallcarca que els veïns i veïnes volem.

Que l’interès d’un constructor privat no pot prevaler per sobre de l’interès general consensuat per la gent de Vallcarca. O és el seu model de ciutat o és el nostre. I serà el nostre. Ens hi estem jugant molt.

Sortim tots al carrer en defensa del nostre model de barri.  Visca Vallcarca!

llistat d’entitats adherides fins al moment:

AFA ESCOLA MONTSENY
AMPA JOSEP MARIA DE SAGARRA
AMPA RIUS I TAULET
AMPA ESCOLA LA FARIGOLA DE VALLCARCA
AMPA ESCOLA PARE POVEDA
AAVV PRO Vallcarca
AAVV de Vallcarca
DONES COMUNICADORES DEL COLL
Assemblea de Vallcarca
Hort de la Farigola de Vallcarca
Volta arquitectes