La Coordinadora d’AMPA s’oposa als “bolets” que volen les famílies

La Coordinadora d’AMPAs de Gràcia, entitat que pretén vehicular una estreta col·laboració entre les AMPAs de les escoles públiques i instituts públics del barri de Gràcia, i en la qual hi participa també la nostra AMPA, han manifestat que volen escola pública i de proximitat.

La manca de planificació del Departament d’Ensenyament de l’escola pública versus l’escola privada concertada que la FaPaC porta molt temps denunciant s’està fent palesa en el procés de preinscripció per al curs escolar 2018-2019 arreu de tota Catalunya.

Les famílies estan dient ben alt i ben clar què volen escollir: escullen escola pública de proximitat!

Les demandes de les famílies de Gràcia:

1) Les famílies demanen que s’ofereixin totes les places disponibles en totes les escoles públiques del Districte i que l’assignació de l’alumnat es realitzi utilitzant el criteri de la proximitat del domicili i la ràtio màxima de 25 alumnes per aula.

2) Si després d’haver realitzat l’assignació de places respectant els criteris anteriors, com a conseqüència de la manca de planificació de l’escola pública al llarg dels anys, no és possible assignar a tots els nens i nenes una plaça pública propera al seu domicili, les famílies del barri de Gràcia sol·liciten al CEB la creació dels bolets necessaris que els permeti tenir una plaça pública prop del seu domicili que respecti la ràtio màxima establerta per llei, amb el compromís ferm del CEB de posar tots els mitjans, materials i humans, que garanteixin una correcta escolarització i un pla de xoc per solucionar la manca de places públiques a curt termini.

3) Les famílies no volen ser desplaçades a escoles privades concertades. Saben que no els poden obligar a pagar per l’escolarització dels seus fills i filles. Saben que tenen el dret fonamental a que l’escolarització dels seus fills sigui 100% gratuïta. Volen anar a una escola que no es prioritzi cap confessió religiosa per sobre de l’altra i saben que no els poden obligar a escolaritzar als seus fills i filles a una escola privada concertada religiosa.

By | 2018-06-02T09:57:51+00:00 juny 1st, 2018|Sin categoría|Comentaris tancats a La Coordinadora d’AMPA s’oposa als “bolets” que volen les famílies