Grup de petits
Al menjador han vist videos de com s’elabora el menú, s’han explicat i també s’han fet activitats. Al temps de pati s’ha fet art i també, jocs tradicionals: amb xapes (taps d’ampolla reciclats), tres en ratlla, el joc del mocador…
Dins l’activitat de ment atenta, s’ha treballat la relaxació i concentració mitjançant jocs d’atenció, llibres, històries… Continua el projecte i la revista ha seguit viatjant per les llars i s’ha omplert de diferents animals molt divertits que es van compartint amb els companys. També s’han dedicat estones al bibliopati.
Descarregar el document complert amb més fotos
Grup de mitjans
Durant el mes de març han vist els vídeos de com s’elabora el menú del migdia i han après els motius pel qual es van afegint aliments integrals, es menja menys carn…
A l’hora del pati, s’ha seguit el projecte i han jugat utilitzant els sentits: hem prescindit de la vista i hem potenciat l’oïda fent un joc com el goalball i seguir la pilota amb els ulls tapats. Els dies de pluja s’aprofita per fer jocs de taula, dibuixar, llegir, fer manualitats, jugar amb les peces de lego…
Aquest mes de març, a les estones dedicades a bibliopati, s’han llegit i explicat diferents llibres per cada curs A primer,”En família”; a segon “Nou a la ciutat” (alguns nens i nenes ja el coneixien i d’altres no. Per això, es va decidir fer una representació del conte per poder explicar-lo a qui no el sabia). A tercer, “Irene la valenta”.
A ment atenta, 15 minuts tornant del pati, abans de que tornin els i les mestres, s’aprofita per tornar a la calma i relaxar-se. Segons el dia es fa una cosa o una altra. Per exemple, es fa relaxació, massatges amb música relaxant, dibuix, lectura, s’expliquem històries inventades…
Descarregar el document complert amb més fotos
Grup de grans
La setmana del 8 de març el grup de grans han fet cartells per reivindicar la igualtat de gènere i després s’han penjat al menjador per compartir-los amb tots i totes. S’han vist els vídeos per entendre el perquè dels aliments del menú.
A bibliopati, han gaudit de la representació de diferents contes. Els mateixos nens i nenes trien el llibre i la manera en com explicar-lo o representar-lo. A sisè, “El petit pelut”; a cinquè, “La Rosa contra el Bruixot” i a quart, “El petit pelut”.
Els dies de pluja, amb un material biodegradable i natural (PlayMais) els nens i nenes han gaudit fent diferents creacions molt creatives i diferents. És una activitat que fomenta la creativitat i les relacions positives. Una de les activitats preferides dels dies de pluja son els jocs de taula.
A les estones de pati s’ha jugat al mocador, al sopapo, a fer construccions amb lego…
Després de dinar, els últims 15 minuts abans de l’arribada dels professors fem diferents activitats de tornada a la calma, d’atenció plena i relaxació dins el projecte ment atenta. Es dibuixa escoltant música relaxant de fons i es fan massatges per desconnectar i relaxar-se.