Carret

AFA "La Farigola de Vallcarca" Tel. 93 213 88 02|ampafarigola@ampafarigola.cat
Migdia/Menjador 2018-11-23T06:57:01+00:00

Menú de Juny

juny 2nd, 2019|Comentaris tancats a Menú de Juny

Ja podeu consultar el Menú del mes de Juny.      

Aquests son els/les  monitors/es de menjador i activitats migdia:

Anna Algueró
Anna Alguerómonitora P3
Míriam López
Míriam Lópezmonitora P3
Celia Soteras
Celia Soterasmonitora P4
Montse Pérez
Montse Pérezmonitora P5
Anna Martí
Anna Martímonitora EP1
ROCIO MARTINEZ
ROCIO MARTINEZmonitora EP2
Patri Delgado
Patri Delgadomonitora EP3
Rut Escolano
Rut Escolanomonitora de EP4
Ferran Oliva
Ferran Olivamonitora de EP5
Anna Corbacho
Anna Corbachomonitora EP6
Patricia P.
Patricia P.Coordinació i monitora reforç parvulari

Activitats dirigides del migdia

A continuació trobareu la Memòria de la Comissió de Temps de Migdia del Curs 2017-2018, on s’explica les activitats i actuacions que han impusat, així com informació concreta dels projectes d’activitats dirigides de l’espai de migdia.

MEMÒRIA DE LA COMISSIÓ DE TEMPS DE MIGDIA

CURS 2017-18

Al llarg del curs hem fet una reunió mensual per consensuar, informar i tractar els assumptes relatius als nens i nenes de l’Escola en la franja de lleure del Temps de Migdia. Ha comptat amb la participació regular de:

  • Representants de l’Escola (Directora i Cap d’Estudis), Montserrat Batallé i Vicenç Cano.
  • Representants de l’AMPA, Roberto Adrada
  • Representants empresa de monitors (Cap d’Activitats i Coordinadora de Menjador), David Gonzalez i Patricia Pedreschi.

Aquesta Comissió coordina el funcionament normatiu i de continguts del Temps de Migdia, i fa un seguiment de les diferents situacions de convivència i/o comportament dintre de cada grup, i els concrets de cada nen o nena que hagin pogut donar-se amb més importància. Es consensuen pautes d’actuació i coordinen les estratègies amb els tutors i els monitors responsables de cada grup. També rebem comunicació de les peticions que els nens plantegen mitjançant els Consells de Delegats, i pactes dels usos dels diferents patis, normatives de joc, etc.

Els projectes i activitats duts a terme al llarg del curs han sigut els següents:

  • Presentació de la programació trimestral i anual d’activitats dels diferents grups per el temps de pati, amb projectes educatius atractius dissenyats segons les seves característiques i necessitats. ANNEX.
  • Programació i seguiment del Projecte Lleure i Natura: les Activitats dels Grup de Grans al Bosc Turull. L’experiència ha sigut satisfactòria. Hem anat un dia diferent a la setmana cada curs (4art, 5è i 6è). S’ha fet un “Kit natura” amb lupes, llibretes i material per al seu ús al bosc.
  • Projecte Ment Atenta. Els grups de P4 a 6è han fet l’activitat des del mes d’Octubre fins al mes de Maig. A més, els monitors han gaudit de 30 minuts setmanals de formació i preparació de l’activitat, on possaven en comú la feina feta i compartíen experiències, a més de preparar les activitats i dinàmiques de la setmana. Durant el curs hem disposat del suport d’en Gustavo i la Mª Emilia, pares d’un alumne de l’escola implicats en el projecte.
  • S’ha continuat participant en el Projecte de Malbaratament d’Aliments (de Gener a Maig) dins del Programa Escoles Més Sostenibles.
  • Des del mes de Gener, la plantilla de monitors s’ha vist incrementada en una monitora més. Hi havia molts nens a Educació Infantil i el reforç ha servit de gran ajuda.
  • Al més de Març es va començar a treballar amb la possibilitat de que els nens i nenes de P3 dinessin a l’aula, a mode de prova, per treballar hàbits i autonomia personal en un ambient més amable. Un cop aprovat per la Comissió de Migdia, es va fer una reunió entre el Jose (cuiner), la Cristina (tutora de P3 i coordinadora d’Educació Infantil), i la Patricia (coordinadora del Temps de Migdia) per avaluar-ho i preveure tots els aspectes necessaris. Així, a mitjans de Maig es va implantar el projecte en fase de proves i els resultats han estat molt satisfactoris. Es preveu la seva continuïtat per al proper curs.
  • Des de la petició del Grup de Grans al Consell de Delegats, per exemple, a inicis de desembre, el Grup de Grans va demanar disposar de setrilleres a taula, i participar en l’elaboració del menú col·laborant en una de les setmanes. A més, han participat activament en l’elaboració de les propostes d’activitats.

PROJECTES D’ACTIVITATS DIRIGIDES DE L’ESPAI DE MIGDIA

 GRUP PETITS (P4-P5)

Imaginem, aprenem i gaudim en el nostre temps

Objectius:

-Crear un espai afectiu on els nens puguin jugar lliurement.

-Propiciar situacions on els nens puguin desenvolupar, descobrir i jugar.

-Aflorir la creativitat que cada nen duu dins seu.

Metodologia:

-Activitats obertes i voluntàries, atenent a les necessitats i propostes dels nens.

Activitats:

Per aquest nou curs que comença, els lloros (p4) i els dofins (p5) hem pensat treballar els valors mitjançant diferents contes.

La nostra idea és començar el curs explicant aquesta sèrie de contes acompanyats de diversos jocs i activitats:

-Les cinc faules d’animals, on hi treballarem les ganes d’aprendre, a no ser tant competitius i a no envejar els demés.

-En Joan brut i el germà del Joan brut, relacionat amb la higiene corporal.

-Els bons amics, per treballar l’amistat.

-L’aneguet lleig, per tractar els prejudicis i per aprendre que no és més important el físic.

-Por de no ser el primer, on hi treballarem que no es pot voler ser el primer sempre en tot. El primer no és millor que la resta.

PROJECTES D’ACTIVITATS DIRIGIDES DE L’ESPAI DE MIGDIA

GRUP DELS MITJANS (1-2-3 EP)

 AL MENJADOR GUANYA LA DIVERSIÓ!

Objectius:

– Respectar el material i els espais utilitzats deixant-los millor del que els hem trobat

– Treballar en equip respectant les virtuts i limitacions dels altres.

– Oferir nous jocs per tal què després puguin jugar autònomament.

Metodologia:

Els jocs i les activitats proposades serviran per oferir a tots els infants alternatives als jocs típics que juguen a l’hora del pati tot i que la seva participació serà sempre voluntària. El fet de tenir un petit fil conductor afavorirà a la seva motivació així que la predisposició per aprendre nous jocs serà molt més bona. En funció d’aquest fil, s’aniran descobrint diversos tipus de jocs i activitats de manera que a final de curs i de cara els propers cursos, els infants disposaran de molts més recursos a l’hora de jugar al pati. A més a més, s’atendran les necessitats dels nens i nenes, és a dir, hi haurà la possibilitat de fer els canvis convenients en totes les activitats sempre que sigui necessari.

Activitats:

La Levowsky és una enviada espacial de la NASA que té una important missió: ha d’aconseguir el cofre màgic dels jocs. Aquest cofre es troba al final del viatge que ha hagut de fer i, per arribar al final i aconseguir el cofre, ha anat viatjant pels 8 regnes que indicava el mapa. Però quan ha arribat al 8è regne, ha vist com els seus habitants no li posarien les coses gens fàcils i per tal d’evitar que agafés el cofre màgic dels jocs l’han segrestat. Així doncs, la NASA demana ajuda als nens i nenes de la Farigola de Vallcarca i els proposa que comencin el mateix viatge que ha fet la Levowsky , arribin al 8è regne, agafin el cofre sagrat dels jocs i alliberin a la Levowsky . Al llarg del viatge, els infants aniran descobrint cada regne i, en conseqüència, els jocs que s’hi practiquen a cada un. Si demostren que són bons jugadors, podran continuar amb el seu viatge.. Els regnes per descobrir seran 8, un per cada mes del curs:

Octubre: Regne de la cooperació.

Novembre: Regne de la competició.

Desembre: Regne de la construcció.

Gener: Regne dels jocs de taula.

Febrer: Regne del reciclatge.

Març: Regne de la gimcana.

Abril: Regne de la papiroflèxia.

Maig: Regne de l’aigua.

PROJECTES D’ACTIVITATS DIRIGIDES DE L’ESPAI DE MIGDIA

GRUP DE GRANS (4-5-6 EP)

Objectius

  • Gaudir de l’activitat
  • Conèixer els diferents tipus de música
  • Treballar en equip
  • Participar en activitats proposades
  • Desenvolupar la creativitat

Metodologia

L’activitat serà voluntària i oberta a tots els grups de cicle superior perquè el que vulguin puguin conèixer música que no han viscut i gaudeixin de la creació d’un personatge, i organitzant la seva funció en forma de competició perquè hi hagi més motivació en el temps de preparació de la funció.

Activitats

Es farà un mural al menjador relacionat amb la música dels anys 80 fins l’actualitat.

Reunirem als infants que vulguin participar, faran els grups i decidirem el nom del concurs.

Presentar música de diferents dècades (80-90-actualitat).

Els infants hauran d’escollir una cançó de la època que els hi hagi tocat i preparar la cançó, una coreografia i les disfresses per assemblar-se al màxim al personatge.

Farem una gala mensual entre els grups de la mateixa classe.

Al final de curs farem una gala final, on hi participaran els tres grups guanyadors de cada classe.

Durant el curs es faran 5 gales i els grups seran d’entre 4 i 5 persones.

Notícies relacionades amb el menjador

Resultats enquesta Projecte Ment Atenta Curs 2019/20

juny 22nd, 2019|Comentaris tancats a Resultats enquesta Projecte Ment Atenta Curs 2019/20

Des del 2017, dins l'espai de migdia de l'AFA de la nostra escola, es ve duent a terme el Projecte Ment Atenta en que, tots els cursos, un quart d'hora abans de les classes de [...]

Festa Migdia fi de Curs 2018/19

juny 20th, 2019|Comentaris tancats a Festa Migdia fi de Curs 2018/19

Com ve sent habitual, els monitors i monitores de l'AFA de Migdia han organitzat la festa de fi de curs en que cada grup realitza un espectacle (ja siguin balls o acrobàcies) i el representen [...]

Gràcies per tot Montse, et trobarem molt a faltar!!

juny 20th, 2019|Comentaris tancats a Gràcies per tot Montse, et trobarem molt a faltar!!

Enguany hem d'acomiadar a una monitora que ha estat molts anys amb nosaltres, una persona molt especial que tots els nens i nenes trobaran molt i molt a faltar. Per aquest motiu, tots varen voler-li [...]

La Fariteca de Migdia ja té estanteria i organitzats els jocs per edats

maig 22nd, 2019|Comentaris tancats a La Fariteca de Migdia ja té estanteria i organitzats els jocs per edats

Des de la Comissió d'AFA de Migdia hem apostat per introduir l'opció de Ludoteca entre aquells alumnes que vulguin fer jocs de taula un dia a la setmana. Recordem que tots aquests jocs els han [...]

Traspàs de 4,5 milions d’€ al Consorci d’Educació de Barcelona per ajuts de menjador

maig 22nd, 2019|Comentaris tancats a Traspàs de 4,5 milions d’€ al Consorci d’Educació de Barcelona per ajuts de menjador

El Govern ha aprovat la transferència de 4.500.000 euros per finançar els ajuts de menjador a la ciutat de Barcelona. El traspàs el realitzarà el Departament d’Educació al Consorci d’Educació de Barcelona i permetrà el [...]

A 2n dins del Projecte Ment Atenta hem treballat la concentració i pensament positiu

maig 13th, 2019|Comentaris tancats a A 2n dins del Projecte Ment Atenta hem treballat la concentració i pensament positiu

Dins el Projecte Ment Atenta, els nens i nenes de 2n han treballa la concentració plena i poder centrar-se en un pensament positiu, així com també quan escoltaven un determinat so aixecar la mà. Aquest [...]

Els espaguettis amb tomàquet, l’aliment protagonista del Malbaratament d’abril

maig 13th, 2019|Comentaris tancats a Els espaguettis amb tomàquet, l’aliment protagonista del Malbaratament d’abril

Dins l’espai de Migida, coordinat per l’AFA de l’escola, continuem amb el Projecte Ens ho Mengem Tot, que tracta el malbaratament alimentari a les escoles. L’aliment del mes dabril que s’ha treballat ha sigut els [...]

Mural de menjador del Grup de Petits

maig 10th, 2019|Comentaris tancats a Mural de menjador del Grup de Petits

El Grup de Petits de la nostra escola (P4 i P5), en l’estona de migdia i coordinat pels seus monitors i monitores de l’AFA, han decorat el menjador amb un nou mural que han fet [...]

El Grup de Grans de l’escola se serveixen el dinar

maig 10th, 2019|Comentaris tancats a El Grup de Grans de l’escola se serveixen el dinar

Des de la Comissió de Migdies de l’AFA de la nostra escola hem cregut convenient afegir autonomia i responsabilitat als nens i nenes de l’escola i, començant pel grup de grans (4t, 5è i 6è), [...]

La Generalitat posa en marxa un procés participatiu de l’espai de menjador escolar

maig 3rd, 2019|Comentaris tancats a La Generalitat posa en marxa un procés participatiu de l’espai de menjador escolar

Aquest mes de juny, la Generalitat ha posat en marxa un procés participatiu de l’espai de menjador escolar, Construïm junts l’espai de migdia, amb l’objectiu de definir com ha de ser l’espai de migdia en els [...]

El joc de les pinces, a Ment Atenta d’EP6

abril 9th, 2019|Comentaris tancats a El joc de les pinces, a Ment Atenta d’EP6

Els més grans de l’escola, els nens i nenes d’EP6 també realitzen sessions de Ment Atenta amb la seva monitora cada migdia, un quart d’hora abans de començar les classes de la tarda. En aquesta [...]

A Ment Atenta d’EP1 ens imaginem que ens ensabonem tot el cos mentre ens relaxem

abril 9th, 2019|Comentaris tancats a A Ment Atenta d’EP1 ens imaginem que ens ensabonem tot el cos mentre ens relaxem

Dins el temps del migdia, els monitors i monitores de l’AFA continuen realitzant sessions diàries de Ment Atenta als seus cursos. En aquest cas, l’Anna, monitora de EP1 fa seure els nens i nenes en [...]